Ocena IQ w biznesie

Rekrutacja pracowników w oparciu o testy na inteligencje swojego czasu była bardzo powszechną praktyką. Co wpłynęło na to, że już się z nich tak powszechnie nie korzysta? Podstawową przyczyną wszelkich niedomówień związanych z rezultatami testów na inteligencje jest ocena wyrywkowa pewnego fragmentu inteligencji. Jest to niekorzystne, ponieważ nie jest w stanie dać nam szczegółowego obrazu całej osoby oraz jego predyspozycji intelektualnych. Pracownicy nie zawsze muszą być bardzo inteligentni, nie muszą się cechować też zdolnością wykonywania testów na inteligencję. Ocena pracownika firmy powinna przede wszystkim opierać się na jego doświadczeniu oraz gotowości do wykonywania powierzonych zadań. TO jak podchodzi do swojej pracy oraz ile własnych zasobów wkłada w wykonanie zadania, bardzo dobrze ilustruje ewentualne możliwości działania. Wszyscy musimy mieć tego świadomość. Absolutnie nie jest możliwa całościowa ocena pracownika, jeśli opieramy się tylko na testach na inteligencję. IQ jest parametrem niestałym i trudnym na rzetelnej oceny.